-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:33678 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

با اين علم محدود چگونه مي توانيم جهان نامحدود را منظم بدانيم
هرگز ما نمي گوييم كه : با پيشرفت قابل توجه علم , همه اسرار اين جهان براي بشرمعلوم گشته و تـمـام معماهاي جهان آفرينش حل گرديده است بلكه , همچنان كه دانشمندان مي گويند : هـر اندازه بر حجم معلومات بشر افزوده مي شود , به همان نسبت تعداد مجهولات وي نيز افزايش مي يابد و ما مي خواهيم ثابت كنيم : اين جهان ( تا آنجا كه علم آن را كشف كرده و پرده از روي آن بـرداشـته ) داراي نظم حكيمانه و حيرت انگيزي است ; اما درباره آنچه از نظر علوم مستور مانده نمي خواهيم داوري كنيم . مـا مـي گوييم همين دايره اي را كه علم روشن ساخته سراسر نظم است و حساب ,البته اين دايره گرچه در برابر مجموع اسرار جهان خلقت حكم صفر را دارد ولي نسبت به خود , دايره وسيع و قابل توجهي است . همين اندازه براي اثبات وجود خداوند دانا و حكيم كافي است ; زيرا نمي توان يك ميلياردم نظمي را كه علم روشن ساخته , معلول تصادف و طبيعت فاقد شعور دانست ;بلكه مي توان آن را نمونه اي از بقيه سازمان جهان هستي قرار داد . بـد نـيـسـت بـراي روشن شدن مطلب , اين مثال را در نظر بگيريد : فرض كنيد كتاب فوق العاده قـطـور و ضخيمي در يكي از سردابهاي زير زميني مربوط به زمانهاي گذشته به دست ما بيفتد و پـس از سـالـهـا كـوشـش و تلاش مداوم و استفاده از صدها كتاب ديگر واستاد , موفق شويم چند صـفـحـه اي از آن را بـفهميم و در همين چند صفحه يك دنياحقايق و اسرار , بلكه در هر سطري نكته اي پر مغز و مطلبي عالي و پر ارزش بيابيم كه حاكي از يك مغز بسيار توانا و علم سرشار باشد , مـا گـرچـه از مطالب بقيه كتاب و از صحت و سقم آن بكلي بي خبريم , ولي اجمالا از همين چند صـفـحـه مي توانيم پي ببريم كه اين كتاب اثر يك نابغه جهان علم و يك دانشمند لايق و برجسته بـوده اسـت ,بـلـكـه مـمكن است از همين چند صفحه اجمالا بفهميم كه در صفحات ناخوانده , هزاران اسرار و نكات پر مغز علمي است كه هنوز ما شايستگي درك آن را پيدا نكرده ايم .

پاسخ به پرسشهاي مذهبي
مكارم شيرازي - ناصر و جعفر سبحاني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.